26 jul 2018 STYLE Achter de schermen
Maak kennis met alle verschillende afdelingen binnen STYLE
Van de tekentafel tot aan het laatste boutje vastdraaien in de machine. Een probleem aan uw machine, dat wordt opgelost! Maar wie zitten er nu achter het hele proces?
We kennen allemaal de machines van STYLE, maar hoe gaat het er nou achter de schermen aan toe? Wie zorgen er voor dat de website onderhouden wordt, wie zorgen er voor het contact met de klant, wie zorgen er voor de software van de machines? In dit stuk willen we meer laten zien van de mensen achter STYLE.
Sales
We beginnen met de sales afdeling. Onze sales vertegenwoordigers zijn het directe contact met de klant en zij reizen het hele land door om klanten en potentiele klanten te bezoeken. Onze vertegenwoordigers hebben zelf ervaring in de machinebouw en op de customer support, waardoor zij als geen ander weten hoe de machines in elkaar steken en welke machine het beste past bij de wensen van de klant. Doordat zij regelmatig contact hebben met de klanten weten zij ook precies wat er speelt in de maakindustrie.
Marketing
Mede ter ondersteuning van de sales afdeling is er onze marketing afdeling, die leads genereert waarmee de sales afdeling direct aan de slag kan. Ook is de marketing afdeling verantwoordelijk voor de website, voor het design van de reclame uitingen, voor de organisatie van beurzen en voor het opzetten van marketingacties. Als onderdeel van de marketingafdeling is Youri van Deutekom verantwoordelijk voor het design van alle uitingen. Denk hierbij aan de website, flyers, onze productbrochures en het design van de beursstands.
Inkoop en logistiek
De onderdelen van de machines worden ingekocht door Klaas van de Groep en Dennis Bos, oftewel de afdeling inkoop en logistiek. Samen zorgen zij voor de voorraad, van het kleinste schroefje tot de grootste plaatstukken. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de logistiek binnen het bedrijf, zoals het transport van de machines regelen en het behandelen van inkomende goederen. Ook speciale logistieke handelingen tijdens een beurs wordt door deze afdeling geregeld.
Administratie
Tenslotte komen we uit bij de administratieve afdeling van STYLE. Deze afdeling verzorgt onder andere de bankzaken, houdt de urenadministratie bij en verwerkt servicebezoeken van de monteurs. Daarnaast zorgen Hetty en Marianne ervoor dat STYLE voor zowel bezoekers als medewerkers een prettige en veilige omgeving is. Een heel diverse taak: van het inrichten van een gezonde werkplek voor iedereen, het verzorgen van bedrijfskleding, fungeren als gastvrouw, zorgen voor écht lekkere koffie en niet geheel onbelangrijk: het organiseren van bedrijfsfeestjes!
R&D Product
Naast de software is ook de mechanische ontwikkeling van de STYLE machines steeds meer gevorderd. Onze R&D Product afdeling is elke dag bezig met het design en het verbeteren van het plaatwerk. Ook het uitzoeken, aanpassen en verbeteren van machine opties is hier onderdeel van. Daarnaast is de R&D Product afdeling verantwoordelijk voor het contact met onze verschillende leveranciers vanuit de hele wereld. Ook zijn korte lijnen met het productieteam erg belangrijk en worden aanpassingen verwerkt in speciale productiefiles zodat alle montage engineers dit direct kunnen toepassen.
Customer support
Dan schuiven we een stukje op in het kantoor en komen we uit bij de customer support. De CS staat klanten te woord die hulp nodig hebben met de machine en proberen deze telefonisch voor hen op te lossen. Alle medewerkers op de CS hebben zelf jarenlange ervaring in de machinebouw en kunnen zich dus goed inleven in de klant en zoeken naar een oplossing. Ook plannen zij servicebeurten en het service personeel in.
Service monteurs
Wanneer de CS de klant niet telefonisch kan helpen sturen zij de service monteurs op pad om het probleem op locatie service te verlenen. Dit zorgt ervoor dat de service monteurs overal in het land en soms zelfs in het buitenland te vinden zijn. Doordat zij elke dag ergens anders heen kunnen worden gestuurd hebben zij heel divers werk. Wanneer zij niet op pad hoeven helpen zij in de assemblage.
Assemblage
In de assemblage worden de machines gemonteerd en gereed gemaakt voor levering. Als onderdeel van het montageteam bouwt Henry Hartog voornamelijk de CNC draaibanken van STYLE: “Gemiddeld wordt een draaibank gebouwd in twee weken, dit ligt echter wel aan de grootte van de machine. Wij bouwen de CNC machine van het eerste schroefje op én testen de machine uitvoerig voordat deze wordt geleverd aan de klant. Geen dag of machine is hetzelfde!”
Eerste montage engineer
Dat niet elke machine hetzelfde is, wordt wel bewezen door het feit dat de meeste assemblage medewerkers elk hun eigen type machine hebben waarop zij hun werkzaamheden uitvoeren. Zo is de één dagelijks bezig met draaibanken en de ander dagelijks met freesbanken. Tjeert Knol, de eerste montage engineer van STYLE, bouwt voornamelijk freesbanken, maar is tevens het aanspreekpunt in de hal. “Door mijn jarenlange ervaring in de machinebouw kan ik de jongere jongens begeleiden en het gehele montageteam helpen met vragen.”
R&D Software
Onze machines staan bekend om de geavanceerde STYLE besturing, Die door de R&D Software afdeling wordt ontwikkeld. De STYLE besturing is een realtime software voor draai- en freesbanken, die zeer toegankelijk is voor zowel beginnende als ervaren verspaners. Dagelijks is de R&D afdeling bezig met het ontwikkelen en testen van de software op de machines. Ook worden er nieuwe modules geïntegreerd die het werken aan de CNC machines makkelijker maakt. “Wat de STYLE besturing zo uniek maakt zijn de uitgebreide functionaliteiten. Geen ander bedrijf ter wereld kan dit zo compleet aan bieden”, aldus Software Engineer Peter Duiijst.